Eye tracking
20 juni 2017

De heatmap voorbij; eye tracking leert u zo veel meer dan u nu al weet! (2)

Dit is het tweede artikel in een tweeluik over eye tracking. Dit artikel verscheen eerder…
Read More
Hoe-het-komt-dat-we-zeggen-bereidt-te-zijn-een-coronatest-af-te-nemen,-maar-juist-het-tegenovergestelde-doen
Corona
10 september 2020

Hoe het komt dat we zeggen bereid te zijn een coronatest af te nemen, maar juist het tegenovergestelde doen

Eergisteren postte NOS Nieuws een artikel over het onderzoek van RIVM, waaruit bleek dat Nederlanders…
Read More
Achtergrond
17 maart 2020

Coronavirus: hoe de media contrasterende reacties veroorzaken

Deze blog is geschreven door Lisa Ebben. Iedereen zal het ondertussen bevestigen: de impact van het…
Read More
Impliciet
24 mei 2019

Sneller en scherper evalueren: impliciet onderzoek als feedbacktool

Elke organisatie maakt in meerdere of mindere mate wel eens gebruik van een evaluatietool. Denk…
Read More
Persbericht
10 april 2019

Persbericht: Bloakes Intuitive Analytics Suite beschikbaar voor derden

Bloakes stelt haar onderzoeksplatform voor andere onderzoeksbureaus beschikbaar voor het uitvoeren van eigen intuïtief klantonderzoek.…
Read More
Goede doelen
6 maart 2020

Het gebruik van positieve versus negatieve emoties bij fondsenwerving

Een veel gestelde vraag binnen de charitas sector is of een uiting moeten worden getoond…
Read More
Achtergrond
21 mei 2021

Waarom mensen bereid zijn om 5 euro voor een Starbucks koffie te betalen

Een paar weken geleden kwam in het nieuws dat Starbucks overweegt om hun Facebook pagina’s…
Read More
Vrouwen vs mannen wie kiest de vrouw als leider
Impliciet
22 oktober 2020

Vrouwen versus mannen! Wie kiest de vrouw als leider?

Gelijkheid in Nederland tussen mannen en vrouwen is iets waar we al jaren naar streven.…
Read More
Eye tracking
5 mei 2017

De heatmap voorbij; eye tracking leert u zo veel meer dan u nu al weet! (1)

Dit is het eerste artikel in een tweeluik over eye tracking. Dit artikel verscheen eerder…
Read More
Goede doelen
4 mei 2020

Het gebruik van urgentie bij fondsenwerving

Bloakes heeft onderzoek gedaan naar elementen die campagnebeelden van goede doelen succesvol maken, oftewel doneerintentie…
Read More
Achtergrond
22 juli 2020

Impliciet testen voor onbewuste raciale denkpatronen

Het gesprek over racisme wekt nog veel emoties op, maar tegelijkertijd wordt het bestaan ervan…
Read More
Corona
22 juni 2020

Onderzoeken naar COVID-19-maatregelen en gedrag

Het coronavirus en de lockdown hebben een groot effect op onze psyche en ons brein.…
Read More
Impliciet
5 maart 2020

Onderzoek naar coverdesigns voorspelt koopintentie

De echt koude dagen zijn deze winter ontglipt aan Europa en de avonden beginnen langzamerhand…
Read More
Goede doelen
8 september 2020

Hoe zet je twintigers en dertigers aan tot geven? Een onderzoek naar social media appeals

Dit jaar start #GivingTuesday met een nieuwe campagne om mensen aan te zetten iets goeds…
Read More
Achtergrond
1 oktober 2019

Wij zijn ons niet zo groene brein

Internationaal supermodel en VN-milieuambassadeur Gisele Bündchen stelt dat stoppen met vlees eten de meest efficiënte…
Read More
Achtergrond
23 september 2019

Het onbewuste in prijsonderzoek

De principes van de klassieke economie veronderstellen dat buyers en sellers rationeel handelen. Maar voor…
Read More
Corona: waarom ons lichaam de overhand neemt als het gaat om het naleven van de sociale maatregelen.
Corona
29 oktober 2020

Corona: waarom ons lichaam de overhand neemt als het gaat om het naleven van de sociale maatregelen

Voor een tijdje leek het alsof we het coronavirus weer onder controle hadden, maar de…
Read More
Impliciet
30 juli 2018

Agile keuzes maken: waarde voor de klant

Ideale Agile omgeving: empirische klantdata Vaak hoor ik mensen praten over het Agile verhaal van…
Read More
Achtergrond
25 september 2020

Keurmerken en het brein: een gezond huwelijk?

Het begint een steeds belangrijkere vraag te worden voor de Nederlandse consument: zit er wel…
Read More
Corona
10 april 2020

Donatiegedrag tijdens en na coronatijd

Goede doelen lopen een groot deel van hun inkomsten mis door de corona crisis. Hoe…
Read More