Wat een Brand Association Mapping is
Elk merk, bekend of minder bekend, roept associaties op in het brein. Hoe meer associaties in het geheugennetwerk van je klant aanwezig, hoe groter de kans dat jouw merk bij een volgende beslissing mentaal beschikbaar is. Met een Brand Association Mapping heb je de mogelijkheid om te meten hoe jouw merk er nu voor staat. Wat nu al goed zit en waar kansen liggen om aan je merk te werken.
Wat kan je er mee
Simpel gezegd kan je hiermee bepalen hoe je communicatiestrategie er uit moet zien. Je bepaalt welke associaties je gaat inzetten en verstevigen. Wat je moet willen verbeteren ten opzichte van je concurrenten. Natuurlijk kan je ook het effect van je communicatie meten door op een later moment de Brand Association Mapping te herhalen. Daarmee maak je de ontwikkeling zichtbaar en kan je aantonen wat de toegevoegde waar is van je communicatie op het geheugennetwerk van je klanten.
Hoe dit werkt
Tijdens dit type onderzoek krijgen participanten de opdracht om herhaaldelijk zo snel als ze kunnen een woord of afbeelding (de stimuli) te categoriseren. Telkens wordt de reactietijd bijgehouden, net als de correctheid van de actie. Des te sterker een associatie in het geheugen zit versleuteld, des te makkelijker het is om dit op te halen waardoor het reageren sneller gaat. De reactietijd is dus een maat voor de sterkte van een impliciete associatie of intuïtieve voorkeur.
Wat je krijgt in het rapport
We geven je inzicht in de onbewuste voorkeur bij jouw merk in het brein van jouw klanten of prospects. Waarbij we de complexiteit terugbrengen in één duidelijk rapportcijfer. Die je kunt volgen in de tijd door de meting te herhalen. Vergelijk het met de temperatuur op een thermometer. En op detailniveau geven we je inzicht in de onderliggende associaties die een rol spelen. Geheel aangepast op jouw wensen.