De emotionele klantreis eenvoudig in beeld

Gedurende de hele klantreis voelen klanten emoties. Emoties die ze gebruiken om herinneringen op te slaan in het associatie netwerk via bijvoorbeeld de “peak-end rule”. Herinneringen die klanten later weer gebruiken om een beslissing te nemen, een mini conversie. Om door te gaan met jou of over te stappen naar een concurrent.

Bloakes heeft de Net Emotional Score (NES) ontwikkeld om jouw klantreis op emotie te kwantificeren. En dat inzicht te vertalen naar succesvolle verbeteringen. Die uiteindelijk leiden tot de meeste mini conversies. Weg van het buikgevoel.

Meer over NESNeem contact op

Net Emotional Score

Gemodelleerd naar het systeem van Net Promotor Score, heeft Bloakes een uniek meetinstrument ontwikkeld om emoties in een klantreis te kwantificeren. Hiermee krijg je inzicht over de hele emotionele klantreis per touch point.

Een simpele score
Complexe data over emoties en associaties teruggebracht naar een simpel getal per touch point. Eenvoudig weergegeven in een lijngrafiek. Zodat je snel inzichtelijk hebt waar je het goed doet en waar kansen liggen voor verbeteringen. Waarna je eenvoudig kunt inzoomen op elk touch point.

Verdieping emoties op touch point
De NES kun je verdiepen op touch point niveau met de onderliggende set van gemeten emoties. Dit geeft je inzicht welke emoties al sterk aanwezig zijn. En waar ruimte voor verbetering zit. Zodat je het creatieve proces kunt voeden met de juiste inzichten.

Monitoren van impact verbetering
Onze innovatieve meetmethode is makkelijk te herhalen, zowel in de tijd als over verschillende klantreizen heen. Daardoor is eenvoudig inzichtelijk te maken wat de impact is van verbeteringen.

Pre-testen touch-point verbeteringen

Zoals we campagnes en promoties testen kunnen we ook de communicatie in een bepaald touch point testen.

En als je verschillende oplossingen bedacht hebt voor een bepaald touch point? Ook dat kan eenvoudig in een pre-test. Het resultaat is dat je een data gedreven keuze maakt, waarbij je van te voren te weten komt welke impact het heeft op de emotionele beleving.

Klanten die onze diensten waarderen