Een creatief beeld zegt meer dan duizend woorden

Op zoek naar een manier om je advertenties te laten opvallen en een blijvende impact te maken? In de wereld van vandaag, waar we dagelijks overspoeld worden met advertenties, is het cruciaal om creatieve advertenties te hebben die echt werken: een advertentie die aanzet tot gedrag én die je merkimago positief beïnvloedt. Gelukkig hebben Bloakes en DPG Media de krachten gebundeld om wetenschappelijk onderzoek te doen naar de sleutel tot succesvolle creatieve advertenties. Het resultaat? De Implicit Creativity Effect (ICE) Score – de allereerste impliciete oplossing op de markt om snel en eenvoudig de effectiviteit van creatieve advertenties te testen!

Wil je meer weten? Lees verder of boek vandaag nog je gratis discovery call! Ontdek in dit gesprek binnen 15 minuten of je advertentie impact maakt.

Boek discovery call

Tijd voor creativiteit

In de huidige reclamewereld wordt er veel gesproken over de creativiteitscrisis: creatieve advertenties hebben plaats gemaakt voor transactie-gerichte advertenties. Hierbij gaat het gebrek aan creativiteit ten koste van de effectiviteit. Een creatieve advertentie is, indien goed uitgevoerd, namelijk niet alleen leuk voor de consument maar ook goed voor het merkimago! Genoeg reden om creatieve advertenties weer op de markt te krijgen. Maar wat is een creatieve advertentie en hoe weet je of deze ook daadwerkelijk effectief is? Dit onderzochten we samen met DPG Media.

Meer lezen over de samenwerking met DPG Media, check het hier onder.

Persbericht

Creativiteit inzichtelijk gemaakt

Wat is creativiteit in advertenties en wat maakt deze succesvol? 

Een advertentie is creatief als het merk en de boodschap niet meteen rijmen: er is dus een afstand tussen het merk en de boodschap die de advertentie wil meegeven. Maar wanneer is een creatieve advertentie effectief? Uit ons onderzoek blijkt dat een creatieve advertentie pas effectief is wanneer er wordt voldaan aan de volgende 4 punten:

Aandacht
Een afstand tussen de conveyer en de productclaim maakt een advertentie orgineel en creatief. Dit trekt de aandacht en draagt bij aan adliking.

Begrip
Creatieve uitingen boeten vaak wat in op begrip. Dit is echter van belang voor het goed overdragen van de product claim en merkkoppeling.

Relevantie
Effectieve creatieve advertenties roepen geen negatieve associaties op en zijn persoonlijk relevant zijn voor de kijker.

Balans
Een balans tussen bovenstaande punten is noodzakelijk: succesvolle creatieve advertenties trekken de aandacht zonder te veel in te boeten op begrip en zijn relevant voor de kijker.

De Implicit Creativity Effect (ICE) Score

De enige volledig impliciete methode

Omdat advertenties veelal onbewust verwerkt worden, werkt uitvragen wat mensen van een advertentie vinden vaak niet. Het is dus belangrijk om te weten wat mensen op onbewust niveau vinden van een advertentie. De methode die wij hebben ontwikkeld is de eerste in de Nederlandse markt die volledig impliciet de effectiviteit van creatieve advertenties test. Met de ICE Score helpen we je op weg naar optimale effectiviteit van je creatieve advertentie, én een positief geladen associatienetwerk. De ICE Score laat in één oogopslag zien hoe effectief jouw creatieve advertentie is op onbewust niveau. Maar omdat we ook testen op meerdere dimensies ontvang je naast een algemene score ook nauwkeurige adviezen ter verbetering van je advertentie! 

Op zoek naar een laagdrempelige manier om je creatieve advertentie effectief te maken? Neem contact op! Wil je alvast zien hoe een rapport er voor jou eruit kan zien? Check het hieronder.

Boek discovery call