Intuitive Pricing

Twijfel je of je wel de juiste prijs vraagt voor je product? Verkoopt je product slecht? Of juist ontzettend goed en ben je benieuwd welk bedrag consumenten maximaal voor je product willen betalen? Door middel van impliciet reactietijden onderzoek focussen wij op het onbewuste brein, waardoor zij onbevooroordeeld antwoord kunnen geven op de prijs die zij willen betalen.

Door middel van impliciet onderzoek stellen we consumenten geen vragen, maar laten we hen keuzes maken. Deze kunnen op basis van data, objectief en zonder bias gemeten worden. Het verkort je doorlooptijd en bespaart kosten voor uitwerking van alternatieven. Meningen worden veranderd in feiten en je vormt een effectievere communicatie naar je doelgroep.

Neem contact op

““We hebben lang naar de kostenkant gekeken om een gezondere marge te realiseren. Toen onze klanten op onbewust niveau bereid bleken te zijn iets meer te betalen voor ons product, hadden we een veel makkelijkere oplossing. We konden onze prijs verhogen met geen verlies aan klanten.”

Propositie manager Telecom aanbieder

Intuitive Pricing Cases

Remia tafelsauzen

De optimale prijs voor specifieke saus binnen het concurrentieveld – Remia

De optimale prijsrange voor de Kesbeke zoetzure augurken

Wat is impliciet onderzoek?

Het onbewuste zit aan het stuur bij 95% van je beslissingen. Volautomatisch en snel. En maar goed ook, want anders zou je veel energie kwijt zijn aan al die beslissingen.

Kahneman (2011) onderscheidt:

  1. Systeem 1 is onbewust en beslist via emoties, herinneringen en associaties.
  2. Systeem 2 is rationeel en beslist in woorden.

Met de Bloakes Intuitive Analysis Suite (BIAS) meet je direct in systeem 1 en voorspel je welke keuzes consumenten maken en waarom!

Impliciet meten