neuro prijsonderzoek

“We hebben lang naar de kostenkant gekeken om een gezondere marge te realiseren. Toen onze klanten op onbewust niveau bereid bleken iets meer te betalen voor ons product, hadden we een veel makkelijkere oplossing. We konden onze prijs verhogen met geen verlies aan klanten”

propositie manager telecom aanbieder

Onze methode
Door de “willingness to pay” te meten via impliciet reactietijden onderzoek, leveren we jou de mogelijkheid om een optimale prijs en marge te realiseren. Omdat wij meten in het onbewuste van de consumenten, voor wie het niet mogelijk is om een rationeel en onbevooroordeeld oordeel te geven over de prijs die ze willen betalen.
Jouw voordeel
Verschillende prijzen bij verschillende producten vertalen we naar inzicht wat goedkoop, te duur en de juiste prijs is. En het inzicht uit de data laat telkens zien dat de curve anders loopt dan we leren in economielessen. Realiseer een gezondere marge voor een product of productgroep.

Onze methodesWil je meer weten?

concept test

“Binnen marketing zijn we continue op zoek naar innovatie. Via dit onderzoek konden we een goede keuze maken op basis van wat onze doelgroep het meest aanspreekt, voordat we live gaan met de campagne.”

Linda Pollemans - Marketing Communicatie Specialist VvAA

Onze methode
Het reclame bureau levert meerdere concepten en varianten. Wij voorspellen het concept dat consumenten in de praktijk het meest aantrekkelijk vinden. Dat doen we door de emotie en intuïtie te meten direct in het brein, via neuromarketing onderzoek. We stellen geen vragen, we laten klanten keuzes maken via  impliciet reactietijden onderzoek. Hoe sneller de reactie, hoe sterker de voorkeur.
Jouw voordeel
Jij kunt een keuze maken op basis van data, objectief en zonder bias gemeten. Het verkort doorlooptijd en bespaart kosten op uitwerken van alternatieven. Je verschuift de beslissing van meningen naar feiten en je doelgroep ontvangt je concepten beter en jij bent succesvoller.

Onze methodesWil je meer weten?

propositie onderzoek

“Door in mandjes verschillende combinaties van propositie elementen aan te bieden, konden we meten waar de onbewuste voorkeur van klanten en prospects ligt. Hiermee konden we een goede keuze maken voor de propositie die we in de markt gaan zetten.”

Chris Heijdenrijk - Marketing Manager Projectteam Bookspot

Onze methode
Combinaties van propositie elementen, getest op consumenten en als conclusie de meest waardevolle propositie. In dit impliciet reactietijden onderzoek maken doelgroepen keuzes tussen elementen als product, prijs, betalingsfrequentie, aanbieding, abonnement, bezorgtijd, enzovoort. Een voordelig alternatief voor conjoint analyse. Betere uitkomsten, minder doorlooptijd en minder kosten.
Jouw voordeel
Stel de optimale propositie samen, vertaal dat naar de juiste communicatie en maak de juiste keuzes in waar je je IT en budgetten op inzet. En je wordt een succesvolle marktintroductie!

Onze methodesWil je meer weten?

(E)DM campagne optimalisatie

“De conversieratio van onze mailing is verhoogd na een aantal slimme aanpassingen.”

Sjifra van Maanen - Marketing manager Jantje Beton

Onze methode
(E)DM’s met eye tracking en via oogbeweging meten van attentiewaarde, kijktijd en opvallendheid van een uiting. We benchmarken nieuw ontwikkelde (E)DM’s in een eye tracking onderzoek t.o.v. goed scorende uitingen, of tegen concurrenten. Kwantitatieve data, aanvullend met kwalitatieve data uit interviews en conclusies in de juiste context.
Jouw voordeel
In korte tijd realiseer de optimale (E)DMN. Ontvangt direct resultaat via een transparant proces en vertaling naar concrete adviezen die gelijk een beter resultaat opleveren. Beslissingsprocessen zijn korter en de inzichten leveren continue en duurzame verbeteringen. Betere open ratio’s en conversie op je (E)DM.

Onze methodesWil je meer weten?

customer journey emotiemeting

“Uber-cool dat ik voor het eerst een concrete oplossing zie om emoties in de customer journey te meten.”

Eric Vercauteren - EVP Customer Journey KPN

Methode
De emotionele beleving van de klant in de customer journey is essentieel voor succes. Die emoties meet je direct in het brein door impliciet reactietijden onderzoek. Doe een deepdive op een moment of truth, valideer je optimalisaties op gewenst effect en monitor continue de emotionele beleving van je klanten. Vertaal dit naar tastbare klantdata en heldere inzichten, met adviezen die je gelijk kunt gebruiken om te sturen.
Wat levert het op
Krijg inzicht in waarom klanten doorgaan of afhaken. En met dat inzicht ben je in staat om betere interventies te ontwerpen en uiteindelijk succesvoller te zijn op je KPI’s. Je krijgt een beter inzicht in de drijfveren van je doelgroep en bent wendbaarder voor succes.

Onze methodesWil je meer weten?

merkassociatie onderzoek

“Onze merkwaarden zijn getest onder onze doelgroep, dit gaf ons goede handvaten voor volgende campagnes”

Mariska Fennema - Marketing Manager RTV Utrecht

Onze methode
De methode om merkassociaties te testen is impliciet reactietijden onderzoek. Tevens biedt deze methode de mogelijkheid om de sterkte van Byron Sharp’s distinctive assets en category entry points te meten en zo de mental availability van een merk te bepalen. Ook in relatie tot directe concurrenten.
Jouw voordeel
Monitor het merkimago en vergelijk met de bedrijfseigen kernwaarden, wat tot interessante inzichten leidt om de sterktes van je merk uit te bouwen en verborgen kansen binnen je doelgroep te benutten. Deze aanpak stelt in staat strategische keuzes te maken over de invulling van toekomstige campagnes en de invloed daarvan op de branding.

Onze methodesWil je meer weten?