Klantverhaal – TIAS

Nieuwe propositie voor TIAS School for Business and Society

Lees verder

De vraag

TIAS School for Business and Society is de business school van Tilburg University en de Technische Universiteit Eindhoven. TIAS zit in een overgang naar meer gemixte offline en online leervormen om zo nog beter passend onderwijs aan te bieden. De huidige corona crisis heeft de behoefte aan deze nieuw propositie flink versterkt. De vraag van TIAS aan Bloakes was wat (potentiele) studenten aanspreekt in deze nieuw leervorm, waar de valkuilen zitten en hoe over de overgang te communiceren.

Techniek

Impliciete onderzoekstechnieken zijn veel in de wetenschap toegepaste methoden die zijn ontwikkeld om het onbewuste ‘Systeem 1’ te meten (Kahneman, 2011). Omdat het overgrote deel van onze beslissingen binnen een split second en op intuïtie gemaakt worden leidt het inzetten van deze technieken tot een betere voorspelling van toekomstig gedrag, vergeleken met bijvoorbeeld het enkel expliciet vragen aan mensen.

Ondersteuning

Respondenten lazen eerst een opgemaakte tekst over de nieuwe TIAS propositie en namen daarna deel aan een impliciet onderzoek op het Bloakes platform. In het impliciet onderzoek werden het gevoel bij, de geloofwaardigheid van en het activerend vermogen van de communicatie en de nieuwe propositie gemeten. Dit werd aangevuld enkele kwalitatieve verdiepingsvragen. Op basis van de resultaten gaf Bloakes een advies over inhoud, opmaak en tone of voice van de communicatie over de nieuwe propositie.

Toepassing

Het onderzoek bracht de voor- en nadelen van de nieuwe manier van leren in kaart volgens (toekomstige) TIAS studenten. Met daarbij een advies over de beste manier om over deze overgang te communiceren. TIAS heeft op basis van deze adviezen de propositie verder aangescherpt en kan bij het ontwikkelen van communicatiematerialen beter rekening houden met de behoeften van de doelgroep.

“Bloakes heeft een heel rijk document aangeleverd met adviezen voor besluiten op meerdere gebieden. Zowel propositie inhoudelijk als over de tone of voice en het gevoel bij de communicatie.”

Lia de RyckMarketing specialist