Klantverhaal – Remia

Optimalisatie Like!Mayo verpakkingsdesign

Lees verder

De vraag

Remia is dé voorloper in fritessauzen, zonder Remia zou er geen fritessaus zijn. In 1925 kleinschalig begonnen door de grootvader van de huidige eigenaar en uiteindelijk uitgegroeid tot een bedrijf met een breed assortiment aan vernieuwende producten. Eén van die producten is Like!Mayo: Remia’s vegan mayo. Naast vegetariërs en veganisten is Like!Mayo interessant voor iedereen die de behoefte heeft om minder dierlijke producten te eten. Een trend die steeds sterker terug te zien is in de maatschappij.

De vraag aan Bloakes: Wat is het optimale verpakkingsdesign voor Like!Mayo? Daarbij werd gekeken welke afbeeldingen, claims en productnaam verschillende doelgroepen het meest aanspreken en het lekkerst worden gevonden.

Techniek

Bijna al onze keuzes maken we intuïtief en onbewust. Impliciete onderzoekstechnieken zijn veel in de wetenschap toegepaste methoden die zijn ontwikkeld om het onbewuste ‘Systeem 1’ te meten (Kahneman, 2011). Zo ook de keuze om een vegan mayo wel of niet te kopen op basis van een bepaald design wordt in een split second gemaakt. Bloakes onderzocht de voorkeur van designelementen met een impliciete test op het eigen online onderzoeksplatform.

Ondersteuning

Bloakes onderzocht verschillende Like!Mayo verpakkingsvarianten, namen en claims met impliciet onderzoek. In deze intuitive choice task kregen respondenten de opdracht om

herhaaldelijk en zo snel als mogelijk te kiezen voor het favoriete design of element. Met deze techniek werd duidelijk welk design de impliciete voorkeur kreeg van de consumenten. Respondenten werden geworven in één van de drie categorieën: vegetariër/veganist, flexitariër, of zonder specifieke voorkeur.

Toepassing

Bloakes onderzocht verschillende Like!Mayo verpakkingsvarianten, namen en claims met impliciet onderzoek. In deze intuitive choice task kregen respondenten de opdracht om

herhaaldelijk en zo snel als mogelijk te kiezen voor het favoriete design of element. Met deze techniek werd duidelijk welk design de impliciete voorkeur kreeg van de consumenten. Respondenten werden geworven in één van de drie categorieën: vegetariër/veganist, flexitariër, of zonder specifieke voorkeur.

“Het onderzoek van Bloakes hielp ons om concrete beslissingen te nemen. Bloakes leverde een duidelijk onderzoeksrapport op met concrete aanbevelingen. Het is duidelijk dat het een gedegen onderzoek is zonder dat ik door een soort wetenschappelijk artikel moet lezen. Ook vond ik de samenwerking prettig en hadden we snel resultaten.”

Marcos GarciaMarketing Manager Retail