Promotie

Wil je op voorhand kunnen meten welke delen van je campagne de juiste associaties de conversieratio versterken? En wil je weten wat dit met de koopintentie doet?

Heb je een onderbuikgevoel over de commercial die je hebt opgezet maar wil je nog even wetenschappelijk onderzocht hebben? Of wil je weten welke delen van je commercial de juiste associaties onder je consumenten versterken? Door middel van eye tracking en facial coding meten wij waar de respondenten naar kijken en welke emoties zij ervaren bij het zien van jouw communicatie-uitingen.

De respondenten worden niet alleen beoordeeld op oogbewegingen of gezichtsuitdrukkingen, maar vertellen ook hardop wat zij hebben gezien. Hierdoor worden kwalitatieve en kwantitatieve data gecombineerd om in een korte tijd concrete adviezen te krijgen en je resultaat te verbeteren.

Neem contact op

“De conversatieratio van onze mailing is verhoogd na een aantal slimme aanpassingen.”

Sjifra van MaanenMarketing manager Jantje Beton

Promotie Cases

Philips: de optimale incentive voor op de winkelvloer

Van optimalisatie naar campagne voor Stichting AAP

Coca-Cola X Finally an Agency: Het stimuleren van drinken op de werkvloer

eye tracking

Wat is eye tracking onderzoek?

Eye tracking wordt met name ingezet bij usability onderzoek. Met een eye tracker wordt de pupilbeweging vastgelegd wanneer participanten naar een uiting kijken. Dit legt bloot welke elementen in een uiting de meeste aandacht trekken en waar drempels zitten in bijvoorbeeld de flow van een website.

De verzamelde data wordt standaard vertaald naar een heatmap en gazeplot, waarin inzichtelijk wordt gemaakt in welke volgorde de respondent naar een uiting kijkt en met welke tijdsduur.

 

Lees meer...

Wat is facial coding?

In de jaren zestig ontdekte Paul Ekman dat gezichtsuitdrukkingen universeel en uniform zijn. In de praktijk worden deze gezichtsuitdrukkingen gemeten, aan de hand van een online panel waarbij respondenten kijken naar een stimuli zoals een tv commercial. Zo wordt inzichtelijk gemaakt hoe de emotionele beleving is gedurende het zien van een stimuli en kan gekeken worden of de emoties bereikt worden die men wil bereiken.

Dit type onderzoek wordt altijd gecombineerd met impliciet onderzoek. Hierdoor kan de connectie gelegd worden tussen de emotie tijdens de blootstelling en de herinnering hieraan gekoppeld is. Juist dit is zo belangrijk, omdat een herinnering van een klant later weer gebruikt wordt bij een aankoopbeslissing. Door de combinatie van deze twee methoden krijg je inzicht in het optimaliseren van je content en de juiste herinneringen die het verschil kunnen maken

Lees meer...
facial coding
Impliciet onderzoek

Wat is impliciet onderzoek?

Het onbewuste zit aan het stuur bij 95% van je beslissingen. Volautomatisch en snel. En maar goed ook, want anders zou je veel energie kwijt zijn aan al die beslissingen.

Kahneman (2011) onderscheidt het brein in:

  1. Systeem 1 is onbewust en beslist via emoties, herinneringen en associaties.
  2. Systeem 2 is rationeel en beslist in woorden.

Met de Bloakes Intuitive Analysis Suite (BIAS™) meet je direct in systeem 1 en voorspel je welke keuzes consumenten maken en waarom.

Lees meer...