Wie we zijn & waarom we bestaan
We combineren passie voor mensen met wetenschappelijke precisie. Leren en ontwikkelen staat centraal – voor ons team én voor studenten en stagiairs. Zo bouwen we duurzaam aan kennis die merken vooruithelpt.
Onze missie
Jou inspireren en je creativiteit prikkelen door inzicht te geven in de onbewuste behoeften en emoties van jouw doelgroep – zodat je communicatie, CX en creatie voelt als vanzelfsprekend voor de consument.
Onze werkwijze
- Dieper dan het bewuste: impliciete metingen in plaats van meningen.
- Wetenschap × praktijk: bewezen methoden, directe toepasbaarheid.
- Samen leren: open cultuur, ruimte voor experiment en talentontwikkeling.
- Transparant & ethisch: heldere methoden, duidelijke toestemming en dataveiligheid.
Ons team
- Barry de Groot — CEO & Co-Founder
- Jules De Ryck — Head of Consultancy
- Guus van Loon — Head of Research & Development
- Merel Schouten — Research Consultant
- Tycho Faber — Research Consultant
- Maddy Koenraad — Research Consultant
- Amber van Huissteden — Research Consultant
- Didier Nieuwenhuis — Founder & Friend of Bloakes
- Mark van Ditmarsch — Research Consultant
Verhaal achter onze naam
Bloake (m/v) [bloakes] — in het Engels informeel voor “man”; door ons gebruikt om te duiden dat je één van de groep bent, ongeacht gender. Bloakes voelen zich verbonden, zijn nieuwsgierig, hulpvaardig en vasthoudend.
“I met these bloakes in town who told me to stop wasting my time over discussin’ taste, said they could predict the best approach, save a lot of time and to lay back relaxed awaiting splendid results.”
Tijd voor koffie?
Benieuwd hoe we werken en wat associaties voor jouw merk kunnen doen? Koffie plannen